Referitor Proiect: “SURSE FOTOVOLTAICE DESTINATE CONSUMULUI PROPRIU DE ENERGIE LA NIVELUL INFRASTRUCTURII DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ PENTRU AQUASERV SA TULCEA” cod MySMIS 2014 – 159379
Subiect: Finalizare Contract de Lucrari
In data de 28.12.2023, SC AQUASERV SA a finalizat contractul de lucrari nr. 7866/17.07.2023, aferent proiectului “SURSE FOTOVOLTAICE DESTINATE CONSUMULUI PROPRIU DE ENERGIE LA NIVELUL INFRASTRUCTURII DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ PENTRU AQUASERV SA TULCEA”.
In cadrul acestui contract, antreprenorul RESTART ENERGY ONE S.A. a proiectat si executat lucrarea “Panouri fotovoltaice pentru producerea energiei din surse regenerabile la nivelul infrastructurii de apa si apă uzata a operatorului regional”, finanțat prin POIM 2014-2020, Axa Prioritară 11: Măsuri de îmbunătățire a eficienței energetice și stimularea utilizării energiei regenerabile, Obiectivul specific 11.1: Eficiență energetică și utilizarea energiei din surse regenerabile pentru consumul propriu la nivelul întreprinderilor, in baza contractului de finantare nr. 2186/16.05.2023.
Proiectul de investiție a constat în realizarea unor surse fotovoltaice destinate consumului propriu de energie la nivelul infrastructurii de apă și apă uzată pentru AQUASERV SA Tulcea, conectate la rețeaua națională și având calitate de prosumator, cu toată producția de energie fotovoltaică furnizată în rețeaua proprie a beneficiarului, pentru a fi consumată de echipamentele proprii din cele doua statii, de tratare si de epurare.
Valoarea contractului a fost de 3,137,333.55 lei fără T.V.A. defalcata astfel:
- Stația de Tratare a Apei Potabile – STAP Tulcea – un număr de 863 panouri @ 545Wp, rezultând 0,47MWp – 1,528,406.14 lei fara TVA
- Stația de Epurare Ape Uzate – SEAU Tulcea – un număr de 840 panouri @ 545Wp, rezultând 0,457MWp – 1,608,927.41 fara TVA
Cele doua centrale fotovoltaice au fost prevazute cu platforme de monitorizare in cloud precum si statie meteo pentru masurarea parametrilor atmosferici in vederea cresterii eficientei si mentenantei sistemului.
Durata contractului a fost de 5 luni de la data semnarii contractului la care se adauga PND (perioada de notificare a defectelor) de 72 luni.
Director General
Ing. Ifrim C. Valentin